Mersin Diş Sıkma Ve Gıcırdatma Tedavisi

Diş Sıkma Ve Gıcırdatma Tedavisi

BRUKSİZM (DİŞ GICIRDATMA) NEDİR?
Oldukça sık rastlanan diş gıcırdatma (bruksizm), çoğunlukla uyku sırasında oluşan güçlü çene hareketlerinin neden olduğu tedavisi mümkün bir hastalıktır. Günümüzde görülme sıklığı fazla olan bruksizmin başlıca sebepleri arasında stres, çene-eklem bozuklukları ve ortodontik problemler gelmektedir. Bu rahatsızlık özellikle bireylerin uykudan baş-boyun bölgesinde ağrı duyarak uyanması gibi hayat kalitesini düşüren etkilere sahiptir. Bunun dışında eklemlerde ve dişlerde ağrı, yutkunmada zorluk ve yorgunluk gibi belirtilerle kendini göstermektedir. Bruksizm tedavi edilmediği takdirde, dişlere zarar vermeye başlamaktadır. Devamlı birbirlerine sürtünen dişlerin en dış katmanları(mine tabakası) zarar görmekte bunun sonucunda da dişlerin boyları kısalmaktadır.

Ayrıca dişlerin birbirlerine yapmış olduğu bu basınç diş köklerinin zayıflamasına sebep olmaktadır. Hastalığın ileriki aşamalarında ise dişlerde sallanma meydana gelmekte ve çene eklemi geri dönüşümsüz zarar görmektedir. Erken teşhisin çok önemli olduğu bir rahatsızlıktır.

NASIL TEDAVİ EDİLİR?
Hastalığın tedavisinde iki şey çok önemlidir. İlk olarak stresten kurtulmak gerekmektedir. İkinci olarak da dişler koruma altına alınmalıdır. Korunmak için kişiden kişiye değişen eklem splintleri yapılmaktadır. Kişinin ağız ölçüsüne göre özel olarak hazırlanan splintler gece yatarken takılmaktadır. Bu rijit splintler sayesinde bruksizm engellenmektedir. İlerlemiş vakaların tedavisinde kuru iğnemele, cerrahi seçeneklerden faydalanılmaktadır