Mersin Myofonksiyonel Tedavi

Myofonksiyonel Tedavi

MYOFONKSİYONEL TEDAVİ
Hastaların anormal kas fonksiyonları nedeniyle ağız ve çene bölgelerinde meydana gelen problemlerin çözülebilmesi için uygulanan ortodontik tedavilere myofonksiyonel tedavi adı verilmektedir.

Diş çapraşıklıkları ve çene bozuklukları, yalnızca kalıtsal değildir, bireyin solunum ve çiğneme alışkanlığıyla da oluşabilmektedir. Çenelerin, yüzün ve dişlerin gelişimi bireylerin çiğneme, solunum, konuşma, yutkunma gibi fonksiyonlarından ve bu fonksiyonları sağlayan kasların aktivitelerinden etkilenmektedir. Bu tip bozuklukların olabildiğince erken yaşlarda teşhis edilmesi ve tedavisine başlanması son derece önemlidir.

Hastaların ortodontik açıdan yapılan ilk muayenelerinde dişlerde ve çenelerde meydana gelen bozuklukların altında yatan nedenin kaslardaki fonksiyon bozukluğundan kaynaklandığı tespit edildiği takdirde myofonksiyonel tedavilere başlanmaktadır.

Myofonksiyonel tedavilerde ortodontik tedavinin etkinliğinin artırılması ve ortaya çıkan problemin fonksiyonlardan kaynaklanan kısmının çözümlenebilmesi için kas egzersizlerinden ve myofonksiyonel apareylerden faydalanılmaktadır.

Doğru teşhis ve tedavi planlaması ile birlikte, myofonksiyonel apareyler ve egzersizler uygun fonksiyon ve estetiğin sağlanmasında ve kalıcı olmasında etkilidir. Özellikle erken yaşlarda doğru teşhis ile myofonksiyonel apareylerin kullanımı ileri yaşlarda gerekli olabilecek uzun ve pahalı ortodontik tedavi gerekliliğini ortadan kaldırabilmektedir.