Mersin Şeffaf Plaklarla Tedavi

Şeffaf plak (invisalign) nedir?
Güncel ortodonti ışığında yaklaşık 20 yıldır uygulanan güvenilir bir tedavidir. Ağrısız, konforlu ve estetik bir tedavi yöntemidir. Bunun yanında kullanımı daha kolay ve basit düzeydeki ortodontik problemlerde çok başarılı sonuçlar vermektedir. Tedavi süreci dijital ortamda takip edilir ve kesin sonuçlar alınır.

Nasıl hazırlanır?
Dişi ideal pozisyona getirebilmek için; ortodontistin ağızdan ölçü alması, bilgisayarda 3 boyutlu tarama yapması, ölçümler sonrası dijital ortamda diş hareket planı yapılması ve bu her adımda uygun bir plak hazırlanması sonucu elde edilir.

Nasıl kullanılır?
Dişlerin üzerine tamamen uyumlu plak yerleştirilir önceden dijital ortamda tasarlanmış haline göre dişleri minimal kuvvetler uygulanarak estetik sonuçlar elde edilir. Yeme içme, diş fırçalama, diş ipi kullanımı zamanlarında çıkartılıp devamında takılarak suretiyle kullanılır. Günlük hayatın bir parçası olarak kullanılır

Neden şeffaf plak?
Plak tedavisinin üç boyutlu simülasyonla belirlenmesi komplikasyon riskini azaltır. Rahat kişiye özel ve hassas bir tedavidir. Sosyal yaşantıda daha konforlu ve fonksiyonları daha az etkileyen bir tedavidir. Temizliği daha kolaydır. Hekim kontrolünde seans süresi daha kısadır. Dezavantajı daha maliyetli olması ve hasta motivasyonun zamanla düşmesi nedeniyle tedavinin başarısız sonuçlanmasıdır. Yaş sınırı yoktur önemli olan hasta ortodontist işbirliğidir. Plak kullanımı esnasında sosyal medya paylaşımları görsel ortamda daha rahat bir tedavi süreci yaşanmaktadır.

Çocuklarda
Ortodonti