Mersin Horlama Ve Uyku Apnesi Tedavisi

Horlama Ve Uyku Apnesi Tedavisi

Horlama; uyku esnasında nefes alıp verirken küçük dil, yumuşak damak ve boğaz bölgesindeki yumuşak dokuların titreşimi ile oluşan anormal sestir. Özellikle kilo problemi olan erişkinlerde yumuşak damak ve küçük dil daha fazla büyür ve soluk yolunu daraltır, ciğerlere giden hava bu dokuları titreştirerek geçerken horlama sesi oluşur. Erkeklerde daha yaygın karşılaşılan bu durumun yaş ve kilo artışıyla beraber görülme ihtimali de artar.

Uyku apnesi ise uyku esnasında nefesin 10 sn. veya daha uzun süre kesilmesidir. Her uyku apnesi olan birey horlar yani uyku apnesi horlamanın bir ileri aşamasıdır. Uyku sırasında nefesin sık sık tıkanması veya kısmen bloke olmasıyla karakterize bu hastalıkta akciğerlere yeteri miktarda oksijen gitmez ve kandaki oksijen seviyesi düşer.

Uyku apnesinin başlıca nedenleri büyük bademcikler, burun deviasyonu, yağlı boyun dokusu gibi hava yolunu daraltan durumlardır. Bunların yanında uyku öncesi alkol kullanmak, obezite, kas gevşetici gibi bazı ilaçlar, sırtüstü yatmak da sebep olabilir.

Uyku apnesi sebebiyle kaliteli bir uyku uyuyamama;

• Gün içinde yorgun ve uykulu olmaya, trafik kazası geçirme riskinde artışa, okulda, iş yerinde verimlilik kaybına ve konsantrasyon sorunlarına, hafıza problemlerine yol açar.
• Anksiyete ve depresyon gibi kişilik sorunları yaratır.

Rutin muayene sırasında doktorunuz size ve çocuğunuza birtakım sorular soracaktır. Özellikle çocuğunuzun horlayıp horlamadığını mutlaka belirtin.
Horlama ve uyku apnesi tedavisinde; Horlama protezleri, KBB uzmanlarının uyguladığı cerrahi operasyonlar veya CPAP maskesi kullanılabilir.
Horlama protezleri, gevşeyen kasların aktivitesini arttırarak ve alt çenenin doğru yerinde konumlanmasını sağlayarak hastaya konforlu bir uyku sunar. Kliniğimizde horlama tedavisinde uygulanan ağız içi aparatlar çok etkili ve pratiktir.